İleti Yönetim Sistemi nedir?

Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe alınan Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik'e uygun olarak; Hizmet Sağlayıcılar'ın arama, mesaj ve e-posta gibi farklı tipte ileti izinlerini saklayıp yönetebilecekleri, alıcıların verdikleri izinleri görüntüleyip kaldırabilecekleri, izinsiz gönderimleri şikâyet edebilecekleri, kamunun ise ileti şikâyetlerini ve şikâyete konu iznin durumunu görüntüleyebilecekleri, web sitesi, kısa mesaj numarası ve çağrı merkezi üzerinden hizmet verecek, tüm izinleri zaman damgasıyla kayıt altına alıp güvenli biçimde saklayacak ulusal veri tabanı sistemidir.

Detaylı bilgi için Nedir? sayfasını ziyaret edebilirsiniz.
 

Ticari Elektronik İleti Nedir?

Gerçek ve tüzel kişilerin ticari faaliyetleri doğrultusunda mal ve hizmetlerini tanıtmak, pazarlamak ya da işletmesinin tanınırlığını arttırmak amacıyla elektronik iletişim araçlarıyla yapılan her türlü ticari iletişimi ticari elektronik ileti olarak adlandırılır. 

Hizmet Sağlayıcı Kimdir?

Kanun çerçevesinde, arama, mesaj, e-posta vb. araçları kullanarak ticari iletişim sağlayan gerçek ve tüzel kişiler Hizmet Sağlayıcı olarak adlandırılmaktadır. 

İleti Yönetim Sistemi'ne Nasıl Başvurabilirim?

satis@izibiz.com.tr adresi üzerinden satış ekiplerimizle iletişime geçerek detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz. 

İzinlerimi İleti Yönetim Sistemi'ne Nasıl Ekleyeceğim?

İzinlerinizi sisteme iys.org.tr üzerinden tek tek veya csv dosyalarıyla toplu halde, İYS API üzerinden ise teknik entegrasyon yoluyla ekleyebilirsiniz. 

Hesabım Açıldıktan Sonra Elimdeki Mevcut İzinleri Ne Zamana Kadar İleti Yönetim Sistemi'ne Yüklemeliyim?

1 Aralık 2020'den önce tüm izinleri sisteme aktarmış olmanız gerekmektedir. Mevzuat gereğince, bu tarih itibarıyla İYS'ye aktarılmamış izinler geçersiz kabul edilecektir. 

Elimdeki Red Kayıtlarını da 1 Aralık’a Kadar İYS’ye Aktarmam Gerekiyor mu?

Hayır. Sadece onaylı elektronik iletişim adreslerini sisteme yüklemelisiniz. İleti Yönetim Sistemi'nde kaydı bulunmayan elektronik iletişim adresi aynı zamanda ret anlamı taşımaktadır. Ancak 1 Aralık’dan sonra hizmet sağlayıcı, kendisine iletilen ret bildirimlerini üç iş günü içinde İYS’ye bildirmekle yükümlüdür. 

İleti Yönetim Sistemi’nde kayıtlı olmayan e-posta adreslerine de gönderim yapabilir miyim?

Hayır. Gönderilecek e-postalar için de alınmış onayların İleti Yönetim Sistemi’ne eklenmesi gerekmektedir. İYS üzerinde onayı bulunmayan alıcılara ticari elektronik ileti gönderilemez. 

E-posta gönderimleri öncesinde aracı hizmet sağlayıcılar tarafından izin sorgulaması yapılması zorunlu mu?

Hayır. Yönetmelik kapsamında e-posta kanalı için aracı hizmet sağlayıcıların sorgulama yükümlülüğü bulunmamaktadır. Ancak diğer kanallarda olduğu gibi hizmet sağlayıcı e-posta kanalında da sadece onaylı alıcılara ticari elektronik ileti gönderebilir. Katma değerli hizmetlerden faydalanan hizmet sağlayıcılar dilerse doğrudan veya iş ortağı üzerinden entegrasyon yoluyla e-posta gönderimleri öncesinde alıcıların izin durumunu İYS’den sorgulayabilir.
 

Onay ne anlama gelmektedir?

Onay, Hizmet Sağlayıcı'nın ticari elektronik ileti gönderimi öncesinde alıcının rızasını almasını ifade eder. Bu rızanın alınması Kanun gereğince zorunlu tutulmuştur. 

Ret/çıkış hakkını alıcılara nasıl sunabilirim?

Hizmet Sağlayıcı, alıcının ret bildiriminde bulunabilmesi için kendisi tarafından sağlanan ya da İleti Yönetim Sistemi tarafından sunulan müşteri hizmetleri numarası, kısa mesaj numarası veya yalnızca ret bildirimine özgülenmiş bir URL adresi gibi erişilebilir iletişim adresine ticari elektronik iletide yer verir. Ticari elektronik ileti hangi iletişim kanalıyla gönderildiyse ret bildirimi de kolay ve ücretsiz bir şekilde olmak üzere aynı iletişim kanalıyla sağlanır. Ret bildirim imkânı, gönderilen her ticari elektronik iletide yer alır. 

Müşterilerime kutlama ve tebrik mesajı gönderiyorum. Onay almam gerekir mi?

Evet. Kutlama, tebrik veya temenni gibi işletmenizin tanınırlığını arttırmaya yönelik ticari elektronik iletiler öncesinde onay almanız gerekir. 

Müşterilerime sadece bilgilendirme mesajı gönderiyorum ancak devamında memnuniyet anketi yapmak için arama yapıyorum. Müşterilerimden onay almam gerekiyor mu?

Evet, yapacağınız memnuniyet anketi aramaları için önceden alıcının onayının alınması gerekmektedir.

İki farklı işletmem var. Biri için aldığım onayı diğeri için kullanabilir miyim?

Hayır. Alıcıdan her bir Hizmet Sağlayıcı için onay almanız gerekir. Ancak acentelik, özel yetkili işletme ya da bayilik sözleşmesindeki taraflardan birine verilen onay; bu sözleşmeye konu mal, hizmet veya markayla sınırlı olarak sözleşmenin diğer tarafı için de verilmiş kabul edilir. 

Sahip olduğum işletme için birden fazla tescilli markam bulunuyor. İzin yönetimini ayrı ayrı yapabilir miyim?

Evet, tescil edilmiş markalarınız için izin yönetimini ayrı ayrı yapabilirsiniz.