TOPIC: Organizasyon Yönetimi
4 years 2 weeks ago #11
  • izibiz
  • izibiz's Avatar
  • Administrator
  • Posts: 13
  • Karma: 0

Organizasyon Yönetimi alanı, firma bilgilerinizle birlikte mali müşavir, veri tabanı ve mali mühür ayarlarınızın tutulduğu alandır. Bu alanda herhangi bir değişiklik yapılacak ise aşağıdaki adımları takip etmelisiniz;

  • İzibiz e-Defter uygulaması çalıştırılır,
  • İş Yeri alanından birden fazla firmanız mevcut ise, hangi firma için işlem yapılacaksa firma seçimi yapılır,
  • Kullanıcı adı ve şifre bilgisi girilerek, Tamam butonuna basılır ve izibiz e-Defter uygulması açılır.
  • Ayarlar butonuna tıklanır,
  • Organizasyon Yönetimi butonuna tıklanır,
  • Organizasyon listesi ekranından firma isminize tıklanır, Sonraki butonuna basılır,
  • Firma Detay ekranında Vergi Dairesi,Vergi Kimlik Numarası, e-Defter Başlangıç Tarihi alanları değiştirilebilir,
  • Onay butonuna basılarak işlem onaylanabilir, Sonraki butonuna basılır,
  • İş Yeri Detay ekranı genel anlamda bir çok tanımlamanın yapıldığı ekrandır,
  • İş Yeri Adı firma unvanınızın yazılı olması gereken alandır,
  • ERP alanı izibiz e-Defterin bağlı olduğu muhasebe programı içerisindeki Dönem Ve İş Yeri Numaranızın girildiği alandır, Kullanılan muhasebe programında dönem değişikliği olmuş ise bu alanda düzenleme yapılmalıdır,
  • Adres alanında firmanıza ait adres bilgileriniz yer almaktadır, adresinizde değişiklik olması durumunda buraya tıklayıp güncelleme yapabilirsiniz,
  • İletişim alanında firmanıza ait iletişim bilgilerinin yanı sıra, mali müşavir sözleşme numaranız da yer almaktadır , Mali Müşavir Sözleşme tarihi ve sözleşme numarası alanları zorunludur, değişiklik olması durumunda bu alandan güncelleme yapabilirsiniz,
  • Mali Mühür alanında kullanılan mali mühüre ait sertifika numarası ve mali mühür sürücüsünün yolu ile birlikte pin kodu bilgileriniz yer alır değişiklik olması durumunda bu alandan güncelleme yapabilirsiniz,
  • Nace kodu alanına firmanıza ait nace kodu bilgisi girilmelidir, Nace kodunuz vergi levhanız üzerinden temin edebilirsiniz,
  • Firma Kimlik ve Kullanıcı Kimlik alanları izibiz e-Defter uygulamasının lisansının girildiği alandır, ikinci bir kurulum veya ilk kurulum yapılıyor ise bu alan firmanız adına tanımlanmış olan lisans bilgisi girilmelidir,
  • Şube Adı alanı, Mali Müşavir bilgileri ile doldurulmalıdır, Yazı olan kısma “Mali Müşavir “ yazılması gerekmektedir,
  • Veri Tabanı alanında firmanıza ait yevmiye verilerinizin bulunduğu veritabanı bilgisi ile birlikte bu veri tabanına erişim için gerekli olan kullanıcı adı ve şifre bilgisi yer almaktadır. Veri tabanı kullanıcı adı veya şifre bilgisinde yada veri tabanı tamamen değiştiği durumlarda bu alandan güncelleme yapabilirsiniz,
  • Mali Müşavir Adres kısmında, mali müşavirlik hizmeti aldığınız, kişi veya kuruma ait adres bilgisi yer almaktadır, değişiklik olması durumunda bu alandan güncelleme yapabilirsiniz,
  • Mali Müşavir alanında mali müşavirlik hizmeti aldığınız, kişi veya kuruma ait bilgiler ile birlikte Mali Müşavir Sözleşme tarihi ve sözleşme numarası alanları bulunmaktadır, değişiklik olması durumunda bu alandan güncelleme yapabilirsiniz,
  • Çalışma Alanı izibiz e-Defter uygulaması üzerinden oluşturulmuş, gib’e gönderilmiş veya gib’den indirilen tüm e-Defter XML verilerinizin kayıt edileceği alanın seçildiği yerdir.
  • Mali Dönem Başlangıç – Mali Dönem Bitiş alanları, her yıl değiştirilmesi zorunlu olan alandır, yılın ilk ayının ilk günü ile başlar ve bitiş alanı yılın son ayının son günü ile sona erecek şekilde ayarlanmış olmalıdır,


    Önemli ! : İletişim ve Mali Müşavir alanlarında, Mali müşavir ile imzalanan sözleşmenin tarihi ve sözleşme numarası bulunmaktadır. Bu alan her yıl değişiklik göstermekte ve yeni yıla göre yapılan sözleşmeye göre güncellenmelidir. Aynı zamanda Mali Dönem Başlangıç– Mali Dönem Bitiş alanları, her yıl değiştirilmeli ve yeni yıla göre ayarlanmalıdır.
  • Last Edit: 3 years 9 months ago by izibiz.
    The administrator has disabled public write access.